Isnin, 21 Jun 2010

MASALAH PERANCIS MAKIN MERUNCING, PEMAIN ENGGAN BERLATIH & PEGAWAI LETAK JAWATAN

Masalah yg membelenggu pasukan 'Les Blues' Perancis tambah meruncing bertolak dari Nickolas Anelka dihantar pulang oleh FFF. Para pemain enggan menerima kenyataan tersebut dan mengeluarkan kenyataan tidak puas hati atas tindakan tersebut kpd media Perancis. Mereka mendakwa para pemain tidak dibawa berunding utk membuat keputusan ke atas Anelka.

FFF pula menolak dakwaan tersebut dgn mengatakan bahawa keputusan di buat dgn kehadiran ketua pasukan, Patrice Evra. Dan pada sesi latihan pagi kelmarin, pemain2 telah mengambil langkah drastik apabila enggan menjalani latihan dgn kembali ke dalam bas pasukan. Sebelum itu, Evra telah bersemuka dgn jurulatih kecergasan Robert Duverne & pertengkaran berlaku antara mereka sebelum dileraikan oleh Raymond Domenech. Khabarnya Evra mendakwa Duverne yg membocorkan berita kpd media Perancis mengenai hukuman ke atas Anelka.

Sementara itu, pengarah pasukan, Jean-Louis Valentin telah meletakkan jawatan beliau dan pulang ke Paris. Beliau sangat kecewa dan merasa tidak layak utk memimpin pasukan hingga berakhir kempen Piala Dunia 2010 ini. Nampaknya Domenech 100% gagal sebagai pengurus pasukan Perancis. Pegganti beliau, Laurent Blanc akan menghadapi tugas paling sukar utk meletakkan 'Les Blues' di landasan yg betul sebaik shj selesai pusingan akhir Piala Dunia 2010 ini.

Prof: Walaupun layak ke perlawanan akhir Piala Dunia 2006, saya memang tidak meletakkan keyakinan kpd kemampuan Domenech memimpin Perancis sejak awal lagi.

Tiada ulasan: