Sabtu, 9 Julai 2011

MUSIM PERPINDAHAN YANG DINGIN

Liga negara-negara Eropah akan bermula tidak lama lagi namun keghairahan kelab-kelab ternama seperti Real Madrid, Barcelona (walaupun diberitakan sedang memburu Cesc Fabregas tetapi tidak seghairah seperti selalu), Inter Milan, AC Milan, Juventus, Man Utd, Liverpoool, Chelsea dan man City kelihatan hanya berbelanja kecil.

Kita hanya melihat proses tawar-menawar untuk mendapatkan Fabregas oleh Barcelona dan Sergio Aguero oleh beberapa kelab yang dikhabarkan menunjukkan minat seperti Real Madrid, Barcelona, Juventus dan Chelsea. Selebihnya hanya Man City dan Chelsea di EPL yang nampak bersedia untuk berbelanja besar (tetapi tidak sehebat musim lalu).

Carlos Tevez menghadapi masalah besar apabila beliau ingin kembali ke Argentina akan tetapi tiada kelab di negaranya mampu mengeluarkan wang sebanyak 50 juta paund (250,000 paund seminggu). Permata baru bolasepak Brazil, Neymar, nampaknya masih belum mahu membuat keputusan dan menunggu hingga tamat Copa America (Ogos) untuk memutuskan siapa yang berjaya memikat anak muda itu. Yang pasti Real Madrid dan Chelsea sahaja yang bersedia untuk berbelanja besar untuk Neymar.

Chelsea pula kecewa untuk mendapatkan Luca Modric dari Spurs. Walaupun pemain midfield Croatia itu ingin berpindah, Harry Redknapp berjaya memujuk untuk kekal di White hart Lane sekurang-kurangnya untuk semusim lagi. Selain itu tiada perpindahan atau usaha pembelian yang boleh dikatakan hebat untuk musim ini.

Jika anda ingin mengetahui perkembangan terakhir perpindahan pemain-pemain bolasepak untuk musim ini, sila lihat di sini.

Prof: Hanya teruja dengan perpindahan Diego Maradona dari Boca Juniors ke Napoli.

Tiada ulasan: