Selasa, 27 April 2010

EPL 2009/2010 - MAN UTD JUARA?


Mungkin peminat 'The Blues' marah. Ya. Itulah jangkaan saya melihat dari baki dua perlawanan antara Man Utd dan Chelsea. Mungkin tepat dan mungkin meleset. Itulah hakikat yg patut kita terima setiap kali kita membuat andaian atau jangkaan. Apa yg boleh saya katakan ialah, 85% jangkaan saya mengena. Bukan mengatakan saya pandai, jauh dari itu. Segalanya berdasarkan kpd rujukan fakta dan gerak hati.

Hanya 1 mata membezakan antara Chelsea dan Man Utd. Dari maksima 6 mata berbaki, jadual kedua2 kelab adalah sama iaitu bermain di tempat lawan hujung minggu ini dan mengakhiri di gelanggang sendiri. Chelsea akan berdepan Liverpool di Anfield dan menanti kunjungan Wigan. Manakala Man Utd bertandang ke Craven Cottage, Fulham dan di Old Trafford akan menanti kehadiran Stoke City.

Saya menjangkakan Liverpool akan menumpaskan Chelsea dan Man Utd pula kalau tidak memunggut 3 mata penuh atau sekurang2nya mampu mencatat seri apabila bertemu Fulham nanti. Akan tetapi, jika kedudukan kedua2 kelab mempunyai mata yg sama diakhir musim maka kelebihan kpd Chelsea kerana memiliki perbezaan gol yg agak ketara (Chelsea +61 & Man Utd +53), 8 gol Man Utd berada di bawah.

Apapun, saya memang menginginkan agar Chelsea menjulang kejuaraan EPL musim ini.

Prof: Syabas Chelsea.

1 ulasan:

Cromirama Elcy berkata...

LU MEMANG GILA BOLA LA BRO....
JOM TERJAH BLOG MAT ROCK
http://cicaktonjeng.blogspot.com