Isnin, 19 April 2010

TAHNIAH MS ABDB, DAN TIRAI B LEAGUE PUN BERLABUH

Tahniah MS ABDB. Akhirnya 'The Worrior' berjaya mengekang QAF FC dari mencipta rekod menyapu bersih semua piala kejuaraan B League dgn menumbangkan mereka dlm perlawanan akhir Piala FA mlm kelmarin dgn jaringan 2-1. Dgn berakhirnya perlawanan Piala FA itu maka berlabuhlah tirai B League utk musim 2009/2010.

Apa yg pasti aktiviti bola sepak di Brunei DS terus bernafas dan segar dgn penganjuran B League ini. Tahniah pula kpd penganjurnya Persekutuan Bolasepak Brunei Darussalam (FFBD). Walaupun senario bola sepak negara dilanda kamelut maha dasyat akan tetapi FFBD masih mempunyai kekuatan utk terus bergerak menjalankan aktiviti mereka. Selain B League, FFBD turut menganjurkan liga peringkat pembangunan iaitu Bawah 14 dan 16 Tahun.

Kini segala perhatian tertumpu kpd tarikh Jun 2010 apabila Kongres FIFA akan bersidang di Afrika Selatan dan akan memutuskan kedudukan BAFA. (Hal ini telah saya komen dlm posting yg lalu). Dan melalui kelapangan masa ini saya berpendapat bahawa adalah baik jika sekiranya FFBD merancang satu projek pembangunan jangka sederhana dan jangka panjang dgn menjadikan Sukan SEA 2013 & kejohanan AFF sebagai 'target' awal.

Kejohanan2 peringkat umur sudah dianjurkan dan kini tiba masanya menyediakan mereka satu program pembangunan utk fasa seterusnya. Saya yakin pihak2 yg diamanahkan oleh FFBD telah mengenal pasti pemain2 yg menyerlah dlm kejohanan2 tersebut. Maka sekaranglah masanya utk menyediakan & melaksanakan satu projek utk mereka, jika tidak kita akan mensia2kan bakat2 atau potensi yg ada.

Namun saya yakin FFBD telah, sedang dan akan melaksanakannya. Mungkin bak kata pepatah 'diam-diam ubi berisi'.

Prof: Teruja melihat gol jaringan Rosmin (Bobby) Hj Md Khamis. Mcm atu lah geng.

Tiada ulasan: