Isnin, 2 Mei 2011

TIBA2 CHELSEA MENCABAR

Sebelum ini saya menjangkakan bahawa hanya Arsenal yang mampu mencabar kejuaraan EPL dari tangan Man Utd. Namun setelah perlawanan ke 35 berakhir Chelsea yang pada mulanya sudah mengalah dari mempertahankan kejuaraan, telah kembali menjadi pencabar skuad Sir Alex Ferguson dengan dipisahkan hanya 3 mata (Man utd-73 dan Chelsea-70).

Nampaknya pertembungan 'hidup mati' mereka pd 8hb Mei 2011/Ahad minggu hadapan adalah penentu kepada kejuaraan. Carlo Ancelotti dilihat memiliki kembali sentuhan kemenangan dengan meningkatnya prestasi beberapa pemain seperti Florent Maouluda, Fernando Torres dan Salomon Kalou.

Jika Chelsea berjaya mengekalkan tahkha EPL musim ini bermakna para peminat 'The Reds' pasti menarik nafas lega. Ini kerana jika Man Utd muncul juara musim ini bermakna mereka memintas Liverpool sebagai kelab paling banyak menjuarai kejohanan utama liga (dulu dikenali sebagai Divisyen Satu sebelum diubah kepada Liga Perdana), kini kedua-dua buah kelab bermusuh itu terikat dengan 18 kejuaraan.

Dua perlawanan terakhir Man Utd ialah menentang Blackburn (away) dan Blackpool (home), sementara Chelsea pula ialah bertemu Newcastle (home) dan Everton (away). Man Utd sudah pasti ingin menoktahkan kejuaraan di Old Trafford minggu hadapan dengana menewaskan Chelsea dan Chelsea pula berharap terus melakar kemenangan hingga perlawanan terakhir musim untuk bergelar juara EPL sekali lagi.

Prof: Mengharapkan resipi kemenangan Liverpool berterus ke musim depan.

Tiada ulasan: