Ahad, 16 Januari 2011

'ROAD MAP' UTK BOLASEPAK BRUNEI!

Blog ini dikhabarkan satu 'road map' atau formula penyelesaian masalah bolasepak Brunei DS ketika ini telah diputuskan oleh kelab-kelab yang bernaung di bawah BAFA sebelum ini. Pertemuan antara wakil kelab-kelab tersebut khabarnya berlangsung pada petang hari Jumaat lalu (14 Jan 2011).

Antara langkah-langkah dalam 'road map' tersebut ialah;

1. Memilih wakil sebagai 'jawatankuasa bertindak'.
2. Menemui FIFA dan bersetuju BAFA dibubarkan.
3. Menemui FFBD dan menyampaikan hasrat supaya dibubarkan.
4. Menubuhkan sebuah badan induk baru.

Jika benar khabar ini, ianya merupakan satu perkembangan yang positif dan sudah pasti memberi nafas baru kepada aktivis dan peminat bolasepak di Brunei DS. Menurut sumber blog ini juga, beliau yang turut hadir dalam perjumpaan tersebut, wakil FFBD yang kebetulan mewakili kelabnya memahami situasi sebenar dan bersetuju pada dasarnya FFBD dibubarkan untuk memberi laluan kepada sebuah badan induk baru ditubuhkan.

Mungkin secara kebetulan agaknya, blog ini ada mencadangkan beberapa langkah 'road map' dalam posting sebelum ini. Bagaimanapun blog ini mencadangkan FFBD dibubarkan hanya selepas kongres FIFA pada bulan Jun akan datang ini (jika sekiranya FIFA masing menggantung BAFA).

Dalam perkembangan ini perlu diingatkan bahawa supaya setiap merekaa yang terlibat hendaklah meletakkan matlamat untuk kebaikan bolasepak mendahului keinginan peribadi. Tiada masalah yang tidak dapat diselesaikan.

Prof: Sesungguhnya kamelut ini memberi pengajaran kepada semua pihak. Jika tidak mahu belajar bermakna dia lah orang paling bodoh yang hidup di dunia ini.

Tiada ulasan: