Isnin, 29 November 2010

TAHNIAH PIP, SYABAS SS & TERUSKAN FFBD

TAHNIAH
Kepada Projek Ikan Pusus (PIP) kerana berjaya mempertahankan kejuaraan Kejohanan Bolasepak Bawah 14 Tahun Kebangsaan. Tahniah juga kepada Hj Omar Jamil selaku ketua jurulatih kerana berjaya membimbing PIP hingga menjadi salah satu akademi bolasepak terkemuka di Negara Brunei Darussalam. Dengan mempertahankan kejuaraan itu menjadikan PIP berada dalam kelas yang tersendiri berbanding dengan akademi-akademi bolasepak lain yang ada di negara ini.

SYABAS
Kepada Sekolah Sukan (SS) kerana berjaya memperbaiki pencapaian dari musim lalu. Nyata SS dapat memperguna bakat yang ada, kaedah latihan yang berkesan serta keyakinan diri untuk berkembang. Ini merupakan kejayaan juga kepada mereka kerana sebelum ini mereka berada pada tahap yang agak terkebawah. Saya yakin untuk tahun-tahun mendatang SS akan lebih maju malah kini pencapaian mereka menghampiri PIP.

TERUSKAN
Kepada FFBD kerana mengungkayahkan kejohanan-kejohanan bolasepak peringkat umur. Hanya dengan cara ini pembangunan bolasepak dapat dijayakan. Selepas ini hendaknya FFBD akan menyediakan satu program jangka panjang projek pembangunan mereka. Well done FFBD.

Prof: Ke mana saja saya pergi, pasti saya akan menjenguk projek-projek pembangunan bolasepak setiap negara itu. Nyata negara yang mempunyai projek pembangunan yang ampuh akan berjaya. Korea Selatan, Jepun & Thailand sebagai contoh.

Tiada ulasan: