Isnin, 8 November 2010

NAMPAKNYA HANYA VETERAN BERAKSI DI LUAR NEGERI

VFA GAGAL PERTAHAN GELARAN DI KOTA KINABALU

BERPUAS HATI DI TANGGA KE TIGA

VFA yang menghantar pasukan ke kejohanan Borneo Football Cup 2010 Kali Ke 3 terpaksa berpuas hati menduduki tangga ke tiga setelah terkandas dalam separuh akhir kepada Likas Utd melalui sepakan penalti 'sudden dead'. Skuad tersebut bertandang ke Kota Kinabalu, Sabah dengan reputasi sebagai juara dua kejohanan lalu, 2008 & 2009.

Likas Utd pula muncul juara buat pertama kali setelah menewaskan X Rhinos 3-2 dalam perlawanan akhir. VFA pula mudah mematahkan cabaran Perantau FC 2-0 dalam perlawanan menentukan tempat ke 3/4. Sebelum itu VFA menjuarai Kumpulan A apabila mencatat 2 kemenangan dan 1 seri dalam kejohanan yang disertai 8 buah pasukan dari Brunei, Kuala Lumpur dan Sabah sendiri.

VFA kini sedang menumpukan usaha mereka untuk menganjurkan Brunei 7's International Soccer Challenge 2010 yang bakal berlangsung pada 4 & 5 Dis. 2010 di Komplek Sukan JBS, Berakas. Beberapa buah pasukan luar negeri sudah mengesahkan penyertaan iaitu Pulau Pinang, Johor, Sarawak dan Sabah di samping pasukan-pasukan tempatan.

Prof: Syabas VFA. Teruskan perjuangan memartabatkan bolasepak negara walaupun hanya di peringkat veteran.

Tiada ulasan: