Khamis, 19 Ogos 2010

MASALAH BRUNEI FA MENGANGGU SAYA

Lebih baik & mudah saya panggil 'Brunei FA' utk merujuk kpd permasalahan yg membelenggu perkembangan bola sepak Brunei saat ini. Tidak perlu dihuraikan bagaimana bermula, siapa terlibat atau siapa bersalah. Ianya benar2 mengganggu saya!!!!!!!!!!!

Di majlis perkahwinan rakan2 atau saudara-mara pasti menanyakan soalan kpd saya bila akan selesai. Di majlis tahlil, soalan yg sama terpacul dari mulut hadirin sebaik mula menjamah juadah. Tidakkah mengganggu masa enak saya utk menikmati rezeki????????

Ketika siaran langsung Piala Dunia 2010 lalu lagi teruk. Tatkala 'on air' pun kawan2 menghantar SMS bertanya apa perkembangan terkini masalah itu. Tidak cukup dgn itu, ketika asyik membawa anak/isteri membeli-belah di kedai mamak/pasaraya, sesiapa yg mengenali saya turut bertanya dgn sungguh2 apa terjadi dgn bola Brunei. Hingga terlupa senarai barangan yg mesti dibeli, akhirnya dimarahi oleh org rumah. Tidakkah ini mengganggu hidup saya????????

Di masjid juga sama. Selepas solah Jumaat atau yg terkini saat rehat solah Tarawih. " Jon, bila Brunei FA hidup? Siapa yg salah ah? Apatah jadinya karang? Siapa AJK baru?." Itulah antara soalan mereka kpd saya. Saya jawab ringkas, "Aku tak tahu!!!!!!!!!!!!!!!!!". Hajat ingin menambah pahala, tapi jadi kurang pulak dah. Wallahuaklam.

Prof: Cerminlah diri kita.

Tiada ulasan: