Sabtu, 28 Ogos 2010

ISA BAKAR MENINGGAL - AL-FATIHAH

Salah satu aksi Allahyarham Isa Bakar ketika zaman kegemilangan bola sepak Malaysia.

Innalillah hinaillah hiwarijuun. Begitulah adat manusia yg hidup, pasti akan menemui mati. Pd jam 10.15 pagi tadi 18 Ramadhan 1431H (28 Ogos 2010), Isa Bakar, 58 tahun, telah meninggal dunia kerana sakit batuk berdarah di Hospital George Town, Pulau Pinang. Allahyarham yg mengadu sakit telah dibawa ke hospital malam tadi oleh keluarga Allahyarham, demikian menurut laporan portal berita.

Kali terakhir saya bersua muka dgn Allahyarham ialah pd PSC International Soccer 7's 2009 lalu. Pd kejohanan tahun ini kelibat bekas penyerang kebangsaan Malaysia yg sezaman dgn Allahyarham Mokhtar Dahari, Santokh Singh, Soh Chin Aun, R. Arumugam & Shukor Salleh, tidak kelihatan.

Di era 70 an, Allahyarham bersama abangnya yg juga pemain Pulau Pinang & Malaysia iaitu Ali Bakar telah menjadi tulang belakang pasukan Pulau Mutiara itu dlm kempen Piala Malaysia & sudah pasti peminat2 bola sepak di Brunei Darussalam sendiri telah melihat kehebatan pemain penyerang yg pantas itu beraksi di Bandar Seri Begawan.

Sebagai peminat bola sepak, saya memang meminati Allahyarham Isa Bakar sebagai salah seorg pemain penyerang berbisa pelengkap kpd gandingan Allahyarham bersama Mokhtar Dahari hingga Malaysia digeruni oleh semua negara2 Asia. Allahyarham meninggalkan seorang balu & 4 orang anak.

Semoga roh Allahyarham dicucuri rahmat & ditempatkan di sisi para solehin. Amin ya rabbal alamin.

Prof: Terlalu banyak yg diberikan oleh Allahyarham kpd bola sepak Malaysia.

Tiada ulasan: