Isnin, 31 Oktober 2011

INFORMASI LENGKAP DARI SKUAD SUKAN SEA

Kelmarin saya berpeluang menemui pegawai-pegawai yang mengendalikan skuad Sukan SEA Brunei DS dan mereka bermurah hati untuk memberikan beberapa informasi mengenai perjalanan skuad bawah 23 tahun kebangsaan itu. Saya juga berkesempatan bertukar-tukar buah fikiran mengenai perjalanan dan hala-tuju bolasepak negara.

Menurut mereka, skuad bimbingan ketua jurulatih Dayem Haji Ali dan dibantu oleh Pg Serfuddin Pg Hj Md Salleh telah memulakan latihan sejak 5 Ogos 2011 lalu iaitu ketika bulan Ramadhan lagi. Sebahagian besar pemain dipilih melalui ujian pemilihan yang diadakan sebelum itu dan seramai 36 orang pemain telah terpilih menjalani latihan peringkat pertama itu.

Latihan mereka berhenti seketika ketika cuti Hari Raya Aidil Fitri dan selepas itu mereka terus gigih menjalani latihan demi menyahut cabaran untuk mewakili negara. Akhirnya skuad 22 pemain telah diputuskan untuk menyarung jersi negara yang mana kebanyakan mereka adalah pemain-pemain yang mewakili kelab-kelab ternama di Brunei DS.

Selain menjalani latihan skuad tersebut juga mengadakan beberapa perlawanan persahabatan dengan kelab-kelab tempatan seperti DPMM FC, Majra FC dan skuad bawah 19 dan 21 tahun kebangsaan. Menilai dari keputusan-keputusan perlawanan persahabatan itu nampaknya prestasi mereka menunjukkan peningkatan. Bagaimanapun perlu diingat bahawa cabaran yang mereka hadapi jauh lebih besar dan berat ketika di Jakarta, Indonesia nanti. Jauh di lubuk hati saya, tersisip rasa simpati kepada skuad ini. Cuma saya doakan agar mereka tidak patah semangat dan terus berusaha membangun bolasepak walau apapun cabarannya.

SENARAI PEGAWAI DAN PEMAIN SKUAD SUKAN SEA BRUNEI DS.
Pegawai
Pengurus - Haji Zainol Ariffin Haji Jumaat
Ketua Jurulatih - Dayem Haji Ali
P. Jurulatih - Pg Serfuddin Pg Haji MD Salleh
Perubatan - Zaini Haji Sani
Kelengkapan - Pg Kamaluddin Pg Hj Md Noor

Pemain
Azwan Muhd Salleh
Hamizan Sulaiman
Muhd Arif Ali Rahman
Mohd Yaziz Haji Mat Yakof
Mohd Zaim Jaya
Mohd Najib Haji Tarif
Reduan Haji Petara
Ak Mohd Fakharrazi Pg Haji Hassan
Mohd Hendra Azman Mohd Idris
Mickey Gindi
Petrus Jumat
Ahmad Hafiz Said
Adi Said
Ak Nurrul Aleshahnezan Pg Metali
Junaidi Akim
Md Enddy Zulyadi Awang Sapar
Mohd Nazirul Nazreen Abdullah
Ak Omar Nuraqamadin Pg Sallehudin
Mohd Azri Zahari
Abdul Hafiz Safwan Sulaaiman

Tiada ulasan: