Ahad, 15 Februari 2009

KENARI KEMBALI MENYENGAT

Sebagai Ketua Editor Buletin Kenari (majalah rasmi pasukan Kedah DA) saya berasa cukup bimbang dgn perkembangan kurang memberangsangkan skuad bimbingan Mohd Azraai Khor Abdullah itu apabila hanya mengutip 1 mata dari 4 perlawanan Ligas Super Musim 2009 ini. Akan tetapi akhirnya Skuad Hijau Kuning itu akhirnya mencipta dua kemenangan berturut2 dgn menewaskan KL Plus (2-0) dan UPB/My Team (1-0).

Saya fikir YAB Presiden KFA dan YB Dr Hamdan Mohd Khalib (S/U Agong KFA) adalah org yg paling lega dgn perkembangan positif ini. Mmg saya juga cukup yakin dgn skuad Kedah ini. Kedah adalah satu2nya pasukan yg mempunyai ramai pemain2 muda berbakat besar. Oleh sebab itu, ketewasan mereka di awal musim itu hanyalah satu tempoh peralihan.

Memang semua mengetahui bahawa kemampuan mereka mencipta 'treble' dua musim berturut2 adalah didokong oleh faktor tiga pemain import mereka yg cukup berkualiti iaitu Bernard Huggins (pertahanan), Nelson San Martin (midfield) dan Marlon Alex James (striker). Jadinya ketiadaan mereka bertiga meninggalkan impak yg cukup besar utk diisi oleh pemain2 tempatan. Hanya masa yg menentukan.

Kesabaran mereka akhirnya berbaloi. Rentak kemenangan mula menjelma. Mohd Azraai Khor dan anak2 buahnya spt Victor Andrag, Helmi Eliza, Fauzi Shaari, Ronny Harun, Badrol Bakhtiar, Mohd Fadly Baharom, Saramsak Kram dan yg lainnya pasti akan lebih bertenaga selepas ini dan Stadium Darul Aman spt biasa akan menjadi medan menuai mata kemenangan.

Prof: Amat teruja berada di tengah2 puluhan ribu penonton 'hijau kuning' di Stadium Darul Aman. Di luar stadium suasana spt pesta. macam2 ada. Hahaha. Biasanya selepas tamat perlawanan kami akan pekena 'roti arab'. Nyaman.

Tiada ulasan: