Jumaat, 18 Mei 2012

TANGO 12 FINALE - BOLA RASMI EURO 2012





Adidas, jenama sukan terkemuka dunia sebagai pembekal bola rasmi kepada EURO 2012 yang akan berlangsung di Poland dan Ukraine telah memperkenalkan Tango 12 Finale sebagai bola rasmi kejohanan paling berprestij di benua Eropah itu. Pihak pengeluar telah mengambil masa selama 2 tahun untuk mencipta bola tersebut yang berdasarkan kepada dua buat negara yang menjadi tuan rumah itu dan dihubungkan dengan elemen penting dalam bolasepak iaitu 'unity, rivalry & passion'.

Di ibu pejabat Adidas Herzoggenaurach, Jerman, para pereka dan pakar telah menyiapkan bola ini dan diberi kesempatan kepada para pemain disemua peringkat untuk mencuba iaitu dari kelab-kelab ternama, pertubuhan-pertubuhan bolasepak kesemua 8 benua di dunia dan termasuk juga pemain-pemain di peringkat akar-umbi.

Kemunculan Tango 12 Finale melengkapkan edisi ke empat bola jenis Tango untuk 'berbakti' kepada kejohanan tersebut selepas Tango River Plate (1980), Tango Mundial (1984) dan Tango Europa (1988). Dan seperti kelazimanya, bukan sahaja kasut bola akan menjadi ikutan malah bola rasmi juga akan digunakan oleh para peminat dan pemain bolasepak di serata dunia.

Prof: Teringat zaman kanak-kanak ketika kami mengumpul duit berbulan-bulan semata-mata untuk membeli bola (jenama sudah lupa) yang diperbuat daripada kulit asli dan berwarna coklat. Jika basah bola tersebut menjadi berat.

Tiada ulasan: