Selasa, 15 Mei 2012

TAHNIAH MAN CITY

Gambar ehsan Google
Akhirnya setelah menanti selama 44 tahun dan dengan bantuan curahan ratusan juta paund Man City menjuarai EPL Musim 2011-2012. Perlawanan terakhir antara Man City x QPR dan Sunderland x Man Utd merupakan perlawanan paling dramatik dalam sejarah apabila kemenangan hanya ditentukan disaat-saat akhir permainan iaitu diwktu kecederaan.

Man City ketinggalan 1-2 dalam 90 minit perlawanan. Ketika itu Man Utd sudah memuktamadkan perlawanan mereka dengan mencatat kemenangan 1-0. Ini bermakna Man Utd seolah-olah akan mengekalkan kejuaraan EPL mereka. Namun pemain-pemain melakukan sesuatu yang mereka sendiri tidak mempercayainya dengan menjaringkan 2 gol melalui Edin Dzeko dan Sergio Augerio dalam 3 minit terakhir masa kecederaan.

Para penyokong Man Utd yang sedari tadi yakin kejuaraan milik mereka terkulai hampa. Manakala para penyokong Man City yang sebelumnya kecewa dan hampa, malah ada yang mengalirkan air mata kesedihan tiba-tiba bersemangat semula dan terus bersorak gembira setelah dua gol pantas tersebut dijaringkan. Pengurus Man City, Roberto Mancini masih tidak mempercayai kelab bimbingannya memenangi perlawanan tersebut. Sungguh menakjubkan.

Akan tetapi tahniah dan pujian mesti diberikan kepada Sir Alex Ferguson kerana berjaya membawa Man Utd hingga ke saat akhir untuk bergelar juara walaupun tidak berbelanja besar musim ini berbanding Man City. Itulah namanya bolasepak. Terkadang pemain itu sendiri tidak mempercayai apa yang berlaku. perkara sebegini hanya ada pada 'bolasepak'.

Prof: Apa yang diharapkan adalah kita di Brunei dan di benua Asia ini mengambil contoh dan tauladan apa yang ditonton di kaca tv supaya dapat dimanfaatkan kepada kancah bolasepak tempatan pula. Bukan hanya duduk sebagai penonton.

Tiada ulasan: