Khamis, 18 Ogos 2011

WAHAI KOMUNITI BOLASEPAK, BANTULAH SOMALIA

Seperti yang kita ketahui bencana kebuluran sedang melanda Somalia. Jutaan umat berada diambang maut akibat kekurangan makanan dan diancam wabak penyakit. Di bulan Ramadhan yang mulia ini, kita bersyukur dapat menunaikan ibadah dengan aman damai dan dapat berbuka puasa dengan juadah yang enak-enak lagi merlimpah-ruah.

Tetapi saudara-saudara kita di Somalia terpaksa menanggung derita pilu ini. Bagi mereka Ramadhan atau Aidilfitri sama saja. Apa yang mereka perlukan ialah makanan, minuman, ubat-ubatan dan simpati dari kita yang bernasib baik.

Oleh itu saya menyeru dan merayu kepada komuniti bolasepak di manapun jua, buatlah sesuatu untuk membantu mereka. Apa saja kegiatan dan program bagi mengumpul wang. makanan atau ubat-ubatan agar dapat kita hantar ke Somalia dalam kadar segera. Ayuh, NFABD, kelab-kelab dan siapa saja pecinta bolasepak, bersama kita berganding bagi melakukan sesuatu. Inilah masanya untuk memperlihatkan keperihatinan kita kepada mereka yang ditimpa bencana. Khabarnya, seorang ibu terpaksa memilih anak yang mana satu mesti mati akibat kebuluran. Sanggupkah kita melihat kejadian ini berterusan?

Prof: Tahun lalu VFA buat perlawanan amal untuk mangsa banjir Pakistan.



Tiada ulasan: