Isnin, 6 September 2010

BAFA KEMBALI?!

Alhamdulillah & syukur kehadrat Allah swt jika perkhabaran ini benar. Beritanya sudah sampai ke cuping telinga saya bahawa BAFA akan kembali dihidupkan bagi menyambung hayatnya sebagai badan induk bola sepak di Brunei DS dan sebagai penyelesai segala kerumitan yg membelenggu senario bola sepak tempatan sejak dua tahun lalu.

Dengan kembalinya BAFA bermakna bola sepak Brunei DS akan diterima kembali oleh FIFA (kerana itu yg dimahukan oleh FIFA selama ini). Khabarnya juga pengumuman mengenainya (menghidupkan kembali BAFA) akan dibuat dlm masa terdekat ini. Syukurlah, berkat doa semua peminat setia bola sepak di Brunei DS sempena bulan penuh rahmat, Ramadhan Qareem.

Apa yg diharapkan oleh para peminat dan aktivis bola sepak ialah semoga kepimpinan baru BAFA itu nanti akan menjalankan tugas mereka dgn sungguh2, professional, jujur, amanah dan tidak mementingkan diri sendiri. Apa yg telah dilalui sejak beberapa tahun kebelakangan ini sudah cukup menjadi pengajaran. Bak kata pepatah, 'Jangan sampai terjadi pisang berbuah dua kali'.

Prof: Sesiapa pun yg memimpin BAFA saya akan tetap memberi kritikan2 membina. Tidak kira kawan, kenalan, sahabat, saudara atau siapa pun mereka. Saya akan tetap menyatakan kebenaran.

Tiada ulasan: