Ahad, 21 Oktober 2012

TAHNIAH KELANTAN, JUARA PIALA MALAYSIA 2012

Ehsan Google
Nyata tahun 2012 milik Kelantan. Malam tadi bertempat di Stadium Shah Alam, skuad 'The Red Warrior' membenam cabaran getir ATM aka 'The Green Beret' 3-2 dalam perlawanan akhir bersejarah itu. Dengan kemenangan manis itu Kelantan turut mencipta 'treble' setelah sebelum ini menjuarai Piala FA dan Liga Super.

Kehebatan pasukan-pasukan dalam Liga Malaysia (Piala Malaya, Piala Malaysia, Liga Semi Pro) silih berganti. Dari Selangor dan Singapura mendominasi di tahun-tahun 60 & 70 an, Pahang, Johor dan Kuala Lumpur pada dekad 80 an, Selangor kembali menyinar sebentar pada 90 an dan dalam tahun-tahun 2000 ini Kedah, Negeri Sembilan, Terengganu dan kini giliran Kelantan menjadi 'Raja Bola' Malaysia. Kenapa tiada satu pasukan pun yang konsisten seperti dalam liga-liga Eropah? Jawapannya adalah, PENGURUSAN!

Sesuatu dasar dan projek akan mencapai matlamatnya jika diuruskan dengan baik, profesional, telus dan ikhlas. Jika semua ini ada maka kejayaan akan berterusan kita miliki. Bolasepak Brunei bagaimana? Sama-samalah kita saksi dan nilai sendiri bagaimana usulnya.

Prof: Membuat liputan final dalam beberapa perlawanan akhir Piala Malaysia masih menjadi nostalgia manis dalam kerjaya.

Tiada ulasan: