Khamis, 2 Disember 2010

ADA PERKEMBANGAN TERBARU BOLASEPAK BRUNEI

Nampaknya ada perkembangan terbaru mengenai kamelut bolasepak Brunei Darussalam. Tetapi saya masih belum berani untuk memperkatakannya dalam blog ini. Jika menerima atau berlaku peristiwa yang sahih barulah saya berani. Namun apa yang pasti adalah ianyaa langkah positif ke arah pengiktirafan FIFA terhadap badan induk bolasepak Brunei Darussalam.

Natijah dari peristiwa BAFA banyak pihak yang terpalit 'nodanya'. Paling terbaru ialah VFA apabila salah sebuah pasukan dari Sabah terpaksa menarik diri di saat-saat akhir kerana dilarang oleh FAM dari menyertai Brunei 7's International Soccer Challenge 2010. Pasukan tersebut adalah salah satu persatuan yang bernaung secara sah di bawah FAM.

VFA menerima tamparan terbaru dari peristiwa itu. Banyak persiapan telah dilakukan melibatkan pasukan tersebut dan paling 'parah' ianya melibatkan wang ringgit. Siapa yang mahu membayar 'kerugian' VFA itu? Oleh itu ingatlah wahai orang-orang yang memegang tampuk persatuan. Keolahan anda mungkin memberi natijah buruk kepada orang lain di belakang hari.

Prof: MUSIBAT!!!!!!

Tiada ulasan: